Hasznos tanácsok a hírnév kezeléséhez

 

A szilárd üzleti hírnév kiépítése fontos az Ön általános sikere szempontjából. Ha ez nem sikerül, az ügyfelek nem fognak megbízni a márkájában, és inkább a versenytársakkal fognak üzletelni. A dolgok időnként megtörténnek, és fontos, hogy minél többet tudjon a hírnévkezelésről.

 

Ahhoz, hogy biztosítsa ügyfelei bizalmát, az őszinteség és az átláthatóság kulcsfontosságú. Ne távolítson el vagy próbálja elfedni a negatív bejegyzéseket a weboldaláról. Ha így tesz, az ügyfelei számára úgy tűnhet, hogy figyelmen kívül hagyja az aggodalmaikat, vagy egyszerűen nem törődik velük. Mindig nyíltan beszéljen minden olyan problémáról, amellyel cége esetleg szembesül.

 

Online jelenlétének növelése érdekében fontolja meg a közösségi média használatát. Az olyan oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn segítenek az online és offline üzleti jelenlét kiépítésében. A közösségi média hatékony használatához rendszeresen posztolnia kell státuszokat. Amikor információkat tesz közzé egy közösségi médiaoldalon keresztül, használjon kulcsszavakat, és olyan információkat adjon olvasóinak, amelyekre valóban szükségük van.

 

Tegyen közzé moderálási irányelveket minden egyes weboldalán és közösségi médiaoldalán. Az irányelvek közzétételével látogatói tudni fogják, hogy mi az elfogadható és mi nem elfogadható válasz a webhelyén és a közösségi médiaoldalakon. Ha valaki olyasmit tesz közzé, ami nem felel meg az irányelveknek, távolítsa el a bejegyzést, és adjon magyarázatot arra, hogy miért távolították el a bejegyzést.

 

Ha nyilvános baklövést követ el, mutassa meg a világnak, hogy érett, és kérjen bocsánatot. Mindenki követ el hibákat, de nagy ember kell ahhoz, hogy ezt elismerje. Ha az emberek látják, hogy valóban bocsánatot kérsz a hibáidért, akkor valószínűbbé válik, hogy a jövőben veled fognak együtt dolgozni.

 

Ha vállalkozása van, bánjon tisztelettel az alkalmazottaival. Ez nagy hatással lehet az üzletére. Ha az emberek megtudják, hogy rossz munkáltató, sokan nem fognak önnel üzletelni.

 

Fordítson figyelmet arra, hogy vállalkozásának milyen hírneve van offline. Az offline hírneve az online világba is eljut. Ha a vállalatáról szóló negatív tartalom trenddé válik, tudnia kell, hogy miért. Bánjon jól minden ügyfelével és vásárlójával, és ösztönözze az elégedetteket, hogy pozitív véleményeket hagyjanak az olyan oldalakon, mint a Yelp.

 

Aktívan kutassa át az összes közösségi médiakommentárt. Sokan ezeken a helyeken vitatják meg a helyzetüket. Ha szorosan szemmel tartja ezeket az oldalakat, segíthet a kárelhárításban, amint negatív megjegyzéseket tesznek közzé. Ezzel megvédi a hírnevét, és pozitív hangvételben tartja vállalkozását.

 

Amikor az emberek negatív véleményeket adnak Önnek, igyekezzen a lehető legjobban kezelni azokat anélkül, hogy elismerné a hibát. Amint elismeri a felelősséget a dolgokért, inkompetensnek fog tűnni ügyfelei szemében. A legjobb, ha bocsánatot kér az elégedetlenségükért, és nem egy konkrét incidensért.

 

Amikor az online negatív értékelésre választ készít, igyekezzen a lehető legjobban elkerülni, hogy megemlítse a cége nevét. Minél többször szerepel az oldalon, annál valószínűbb, hogy ez a keresőmotorok találatai között magasabban fog megjelenni, ami hatalmas csapást jelent vállalkozásának hírnevére.

 

Legyen óvatos az interneten megosztott információkkal. Soha nem tudhatja, hogy később hogyan használják fel, ezért mindenképpen figyeljen oda. Még ha a közösségi média fiókjait csak kevesen használhatják is, az óvatosság akkor is kulcsfontosságú.

 

Miután olvasott egy keveset a hírnévmenedzsmentről, kezdje el a terv megvalósítását. Ez csak egyre mélyebb lesz, ahogy a vállalkozása növekszik, ezért jobb, ha már most mindent kézbe vesz.